Logo je najvažniji dio vizualnog identiteta vaše tvrtke, on je osnova na kojoj se gradi sve ostalo. On je prva točka dodira vas i potencijalnog klijenta i kao takav on mora odražavati vašu profesionalnost, bit vaše tvrtke, vašeg brenda, onakva kakva je ona sada i kakva će postati u budućnosti.
Zaštitni znak (logo mark) je slika, simbol ili skup grafičkih elemenata koji predstavlja tvrtku, ali ne uključuje ime.
Logotip (logo, logotype) je ime tvrtke izraženo putem stiliziranih slova ili kratica.
Logotip se u određenim slučajevima može upotrebljavati i kao zaštitni znak, najčešće u sektorima koji vole konzervativniji dizajn kao što su financijski sektor i pravnici. Korištenje zaštitnog znaka i logotipa zajedno daje snažnu poruku vizualnog identiteta, dok sam logotip omogućava veću fleksibilnost.
Dakle, zašto vam treba logotip? Dobro dizajniran logotip važan je dio strategije brendiranja svake tvrtke. Može pomoći klijentima da zapamte naziv vaše tvrtke i razlikuju vaše proizvode od onih vaših konkurenata. Osim toga, dobar logotip može poboljšati imidž vaše tvrtke i učiniti je vjerodostojnijom u očima potrošača.
Dobro dizajnirani logo ujedno je i prepoznatljiv te ostavlja dobar prvi dojam u kratkom vremenu, što je posebno bitno danas kada je pažnja potencijalnog klijenta izuzetno kratka i bombardirana sa svih strana različitim podražajima.
Ne morate biti velika korporacija ili tvrtka da biste imali profesionalno izražen logotip. U današnje vrijeme postoje mnoge tvrtke koje nude dizajn logotipa za obrtnike i mala poduzeća. Logotip profesionalnog izgleda kod klijenata i kupaca ostavlja dojam da svoj posao shvaćate ozbiljno. Također pomaže u stvaranju prepoznatljivosti brenda što može dovesti do većeg poslovanja u budućnosti.
Za dizajniranje savršenog logotipa za vašu tvrtku potrebno je čim bolje razumijevanje vašeg poslovanja, tržišta i konkurencije. Da bi to postigli poslati ćemo vam logo dizajn upitnik. Detaljnim popunjavanjem dati ćete nam uvid u vaše poslovanje, konkurenciju i moguće potencijalne klijente kojima težite. Te informacije biti će dobar temelj za izradu snažnog i prepoznatljivog logotipa.
Istraživanje vaše tvrtke, njezine povijesti, konkurencija i ciljnog tržišta omogućiti će nam da čim bolje upoznamo vašu tvrtku i njezinu trenutnu poziciju na tržištu i ubrzati izradu logotipa.
Inicijalno skiciranje se uvijek radi na papiru, takve skice su grube i bitne su za brzu razradu ideja koje su generirane u fazi istraživanja. Naj kvalitetnije skice zatim se pretvaraju u digitalnu formu i dorađuju. U ovoj fazi najčešće postoji veći broj koncepata.
Odabiru se koncepti koji imaju najviše potencijala i priprema se prezentacija rješenja za klijenta. Prilikom prezentacije upoznajemo klijenta s idejom i logotip nastojimo prikazati na primjerima iz stvarnog svijeta: u prostoru, na modelu proizvoda ili usluga. Na taj način klijent može steći bolji osjećaj za svakodnevnu primjenu i poruku koji logotip nosi. U ovoj fazi također radimo i korekcije na logotipu ukoliko to klijent zahtjeva.
Nakon završetka izrade logotipa i odobrenja klijenta pripremamo finalne materijale u različitim formatima te ih zajedno s uputama predajemo klijentu na korištenje. U ovoj fazi se ukoliko tako klijent odluči može razgovarati o daljnjim mogućnostima i potrebama.
Često klijenti nakon izrade logotipa odluče da im je potreban cijeli vizualni identitet. Izrada vizualnog identiteta i knjige standarda je naredni korak u vizualnom pozicioniranju na tržištu.
Uz logotip dobiti ćete i knjigu standarda - stilski vodič koji će pobliže objasniti kako je zamišljeno da se logotip koristi na različitim materijalima, uvjetima, u kojim bojama i veličinama. Logotip ćete dobiti u više različitih formata od kojih su neki vektorski, a neki kao slika sa prozirnom pozadinom ili bez. Svakako pažljivo proučite stilski vodič.
Logotip u vektorskom formatu najčešće čete koristiti kod izrade tiskanih materijala ili materijala većeg formata kod kojih je potrebna visoka rezolucija i oštrina npr. jumbo plakati, tiskani materijali u tehnici offset itd.. Vektorski format omogućuje povećanje veličine bez gubitka kvalitete. Sa druge strane logotip u obliku slike koristiti ćete češće na internetu npr. prilikom web dizajna, objava na socijalnim platformama.
Ukoliko se odlučite da vam kreativna agencija izrađuje neke poslovne materijale svakako podijelite sa njima i originalne dokumente logotipa i stilski vodič. Tako ćete osigurati konzistentnost svih materijala.
Mnogo je čimbenika koji utječu na cijenu dizajna logotipa, uključujući količinu vremena potrebnog za izradu jedinstvenog dizajna, razinu potrebne prilagodbe i broj izmjena koje zahtijeva kupac. Većina dizajnera naplaćuje po satu, tako da bi klijenti trebali očekivati da će platiti više za složeniji ili prilagođeni dizajn.
Općenito, cijene grafičkog dizajna logotipa kreću se u rasponu od 100 do 10.000 €. Dizajn relevantnog logotipa koji je upečatljiv i suvremen zahtjeva puno istraživanja, promišljanja i vremena pa je najbolje direktno popričati sa dizajnerom o vašim očekivanjima i zahtjevima.
Da bi sa nama podjelili više informacija o svom projektu i zatražili ponudu kontaktirajte nas putem kontakt forme ili telefonom na +385 98 388514.
/01
Dizajn logotipa, posjetnica i naslovnice knjige za Centar za osobnu izvrsnost
/02
Dizajn logotipa za projekt “Pometimo prošlost, zakuhajmo budućnost”
/03
Dizajn logotipa i izrada vizualnog identiteta za odvjetnički ured Blažičko
/04
Dizajn logotipa, posjetnica, memoranduma, kuverti za tvrtku Starnet
/05
Dizajn logotipa i UI dizajn za aplikaciju Lingvini
/06
Dizajn logotipa, memoranduma i web stranice za tvrtku Calendula.
/07
Dizajn logotipa za frizerski salon Laurel
/08
Dizajn logotipa za obrt Sargus
/09
Dizajn vizualnog identiteta za Svjetsku izložbu mačaka 2012.
/010
Dizajn logotipa, posjetnica, memoranduma i kuverti za tvrtku Probitas Peritus
/011
Dizajn logotipa, posjetnica, memoranduma, kuverte i web stranica za Sea Master Class
/012
Dizajn logotipa za Magus Tabernus luksuznu kolibu
/013
Dizajn logotipa za aplikaciju Enforcer
/014
Dizajn logotipa za aplikaciju Nautilus